Jak na efektivní vzdělávání?
Autor: Mgr. Tomáš Ergens, DiS.
(konzultant, lektor, auditor a supervizor v sociálních službách)
Cesta k efektivnímu vzdělávání (nejen v sociálních službách) vede dvěma směry:
1) Chcete skutečně dosáhnout nějaké změny dovedností, znalostí a schopnosti tyto dovednosti a znalosti v praxi používat (nehledě na to, že to může trvat dlouho, a bude to vyžadovat průběžnou péči o proces vzdělávání),
a nebo
2) Víte kolik maximálně můžete investovat peněz a času do vzdělávání, a podle toho se rozhodnete o prioritách v komplexu znalostí a dovedností, které potřebujete primárně rozvíjet.
V obou případech musí být výsledkem přípravy vzdělávání jasný cíl vzdělávání (jaké dovednosti a znalosti se mají dostat do schopnosti vzdělávaných) a kolik času a prostředků je do toho potřeba investovat (nejen finance, ale i čas pro sebereflexi po vzdělávání, např. i za podpory koučování nebo supervize, prostor pro umožnění využít znalosti a dovednosti v praxi apod.).
K uvažování o tom Vám může pomoci odpovědět si na otázky níže v obrázku. Klidně si jej stáhněte, vytiskněte, vezměte si to na vzduch nebo na poradu a uvidíte, jestli si ujasníte potřeby vzdělávání pro rozvoj kvality služby.
👉 Pomůžeme Vám s vymezením potřeb a cílů vzdělávání k poskytování pomáhajících a udržitelných sociálních služeb. Pracujeme formou různých konzultací (metodických, manažerských), workshopů, kurzů, supervize i koučování. Pro různé situace a změny je vhodná jiná skladba spolupráce.
➡️ ozvěte se, popište Vaše potřeby, navrhneme spolupráci
☎️ +420 774 108 471
📧 tomas@socialnisluzbykvalitne.cz